Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Brugge algemeen Brugge / sport

Welkom bij de

BRUGSE

KUNSTSCHAATSCLUB

START SEIZOEN 20-21 UPDATE

Beste clubleden en ouders,

Normaal gezien stonden we al een aantal weken op het ijs in het schaatsseizoen 2020-2021. Covid-19 of beter gekend als het Coronavirus strooide ook hier roet in het eten. Dit door verschillende opgelegde en zeer begrijpelijke maatregelen die genomen werden door de politiek.

Het openen van de ijsbaan is/ werd voorzien rond 15 december 2020, maar door de nieuwe maatregelen rond het Coronavirus is het niet evident om een ijsbaan te openen. Het is nog steeds niet duidelijk of het Boudewijnpark de ijsbaan dit seizoen zal opstarten.

Het organiseren van clubtrainingen is niet evident daar we moeten rekening houden met de opgelegde maatregelen, maar vooral ook met de aanwezigheid van onze clubtrainsters. Bijna al onze trainers zijn tewerkgesteld in de eerstelijns-zorg. Deze personen staan vandaag vooraan in de rij om iedereen te helpen.  Zij doen dit vol overgaven en houden de moed erin.  Hun hoofdberoep vraagt op dit moment heel veel energie.  Onze trainers zijn bijna allemaal tewerkgesteld in de medische en  onderwijzende sector of werken als zelfstandigen. Deze personen moeten nu hun job op de eerste plaats zetten en hun hobby, die ze met veel liefde uitoefenen, het lesgeven aan onze clubleden eventjes on-hold zetten.  Het steeds verschuiven van werkuren maakt het haast onmogelijk om kwalitatieve trainingen te voorzien met voldoende lesgevers.

We hebben hier als clubbestuur begrip voor en bedanken hun inzet ten zeerste.

We bekeken als club verschillende opties om onze clubwerking verder te kunnen zetten, eventueel op een andere piste, maar steeds keerden we terug op het gegeven van onvoldoende lesgevers met zekerheid te kunnen voorzien.

We vinden het dan ook als bestuur en trainers bijzonder jammer om onze clubleden momenteel eventjes in de kou te laten staan. We hopen, dat we door het klein krijgen van dit virus, jullie allemaal snel kunnen verwarmen op onze clubtrainingen. Wanneer deze precies terug zullen opstarten is momenteel moeilijk te zeggen. Van zodra wij groen licht krijgen om terug te beginnen met het organiseren van trainingen, laten wij dit onmiddellijk ook weten.

We vragen ook aan onze clubleden om eventjes de gezondheid op de eerste plaats te zetten. De maatregelen genomen door de overheid zijn zeer dwingend en trainingen voor +12-jarigen zijn helemaal niet mogelijk in georganiseerd verband.  Vele ijsbanen sloten dan ook de deuren.

Ook voor onze competitieve leden worden de geplande wedstrijden één voor één geannuleerd door de organisatoren.

Aansluiten aan onze club is nog steeds mogelijk en ook belangrijk.  Alle clubleden die zich aansluiten bij ons in de club als recreatief lid of competitief lid wordt aangesloten bij de Nationale bond van het kunstschaatsen voor het seizoen ’20-‘21. De aansluiting is nodig om deel te kunnen nemen aan wedstrijden in het kalenderjaar 2021 als ook om gedekt te zijn door de verzekering (zowel voor recreanten als voor competitieven eens de trainingen terug starten).

recreatief lid 25 euro.

competitief lid 40 euro.

Als het Boudewijnpark de deuren alsnog opent dit seizoen, brengen we jullie op de hoogte over het te betalen ijsgeld.  Heeft u nog bijkomende vragen, kan u steeds terecht op ons mailadres: bkscbrugge@gmail.com

Wij hopen jullie allemaal binnenkort terug te mogen verwelkomen op onze clubtrainingen en wensen jullie allemaal een goede gezondheid toe in deze moeilijke periode.

Namens het bestuur en trainers BKSC

Het is nooit te laat om in te stappen, op kunstschaatsen staat immers geen leeftijd.

Kom op zaterdag of zondag van 12u15 tot 13u15 genieten van een proefles, en beslis daarna of u lid wil worden van onze club.

Kijk op de pagina "Lid worden" voor meer informatie mbt de proefles.

bijkomende informatie kan bekomen worden via bkscbrugge@gmail.com en / of jan.dierick@gmail.com

inschrijven kan dus altijd !!

Ook dit seizoen enkele wijzigingen of bijsturingen.

1° Wij zouden graag hebben dat jullie alvorens de ijsbaan te betreden een kruisje naast jullie naam plaatsen op de aanwezigheidslijst. Voor de allerkleinsten kunnen mama, papa of grote broer/zus dat ook doen.

2° Om echt schaatsfit te zijn voorzien we ook Off Ice- of droogtraining. Deze sessie gaat wekelijks  door op zondag van 11u15 tot 12u. (niet tijdens de schoolvakanties)

Deze training is toegankelijk vanaf sterretje 3

Let op tijdens de schoolvakanties gaan deze trainingen niet door.

Trainingstijden seizoen 2019 - 2020

Van zodra ons de openingsdatum ijsbaan is bekend komt het uurschema trainingen ook on-line.

Als basis kan evenwel het schema van vorig seizoen worden gebruikt

wij houden u op de hoogte, kijk ook op FB

Het BKSC Feest van 23 feb 2019 was prachtig en zeker geslaagd te noemen

Bedankt voor jullie inzet, het is dankzij jullie allemaal dat het zo'n succes werd.De prachtige foto's ( met dank aan Henk Rogiers) zijn te vinden bij clubnieuws en op Facebook

Belangrijke mededeling aan alle leden

Wegens een door de Vlaamse Overheid uitgevaardigd decreet van 10 juni 2016 en de nieuwe Privacy wetgeving (GDPR) zien we ons verplicht om aan al onze leden te verzoeken elk jaar opnieuw een nieuw inschrijvingsdocument in te vullen.

Ook onze leden welke al jaren zijn aangesloten, kortom IEDEREEN zou dit moeten doen om in regel te blijven met zijn of haar aansluiting !

Dit gaat bij voorkeur digitaal via deze link.

Beter 1 keer te veel ingeschreven dan niet.....

Onze toekomst

De provincie West Vlaanderen liet een tijd terug een studie uitvoeren naar de haalbaarheid om een 400 meter snelschaatsbaan en 2 kunschaatsijsbanen (30 x60 meter banen) in onze provincie te bouwen.

Lees hier de volledige studie (bijlagen op aanvraag)

Eerder hadden we als de BKSC met hetzelfde doel een pleidooi gehouden. Lees ons pleidooi hier.

UPDATE  UPDATE  UPDATE  UPDATE UPDATE

Ondertussen zijn er contacten geweest met de politieke partijen actief te Brugge om onze verzuchtingen kenbaar te maken. Naar deze aanleiding werd ons pleidooi danig aangepast, het nieuwe voorstel naar Brugge toe leest u hier.

Beseffend dat we een verkiezingsjaar tegemoed gaan dient gezegd dat er slechts twee partijen oren hadden naar ons voorstel en dat slechts één partij er ook effectief aan de slag mee wil.

Gronden zouden eventueel beschikbaar kunnen komen, rest ons alleen de financiële middelen te vinden.

Wordt vervolgd

Steun je club

Kerstmis, Nieuwjaar,... de periode om geschenkjes te kopen en te geven, en geschenkjes kopen we online, niet?
Wel laat het online kopen van geschenkjes nu eens een centje opbrengen voor onze schaatsclub. Hoe? Surf naar
https://www.trooper.be/bksc  en koop hier in je favoriete onlinewinkel.

Het kost jou niets extra's maar brengt wel een procentje in onze kas.
Doen zou ik zo zeggen.

Je kan deze link ook gebruiken voor uw dagdagelijkse online aankopen. Elke aankoop via deze link brengt de club een kleinigheid op, en veel kleintjes maken groot…

Alvast bedankt voor je steun!

Je mag deze mail gerust doorsturen naar je familie, vrienden en kennissen…

Je lidkaart is meer waard

Op vertoon van de lidkaart krijg je een korting van 1 euro op de publieke beurten van de ijsbaan.

Op vertoon van je lidkaart krijg je 10 % korting bij Instituut Beau-D voorwaarden zie tapblad "links"

Bij Karin Ronne krijg je op vertoon van je lidkaart 5% op de volledige collectie